20 maart 2010

Pauline's motivatie en leerdoelen voor de module T2KO


In de eerst les van deze module werd duidelijk dat we de leerlingen beelden moeten leren lezen. Zelf ben ik daar ook nog niet zo bedreven in. Maar ik verwacht daar met de praktische opdracht wel meer ervaring in te krijgen. Bij lessen tekenen en handvaardigheid kijk ik wel vaak samen met kinderen naar kunst om ze te inspireren. We bespreken dan wat ons wel of niet aanspreekt in de beelden. Toch analyseer ik de getoonde kunst zelden op beeldaspecten. Ik vind het leuk om dat in de toekomst wel te gaan doen. Zowel om zelf wat meer te oefenen als om de leerlingen daarin te bekwamen.

Het onderwerp dat we voor deze opdracht gebruiken (3D animatie film) boeit me. Het is goed om eens aan de slag te gaan met een moderne vorm van beeldende vorming. In ieder geval is het een vorm die goed aansluit bij de belevingswereld van de leerlingen enthousiast en waar ze erg enthousiast van zullen worden. Kortom ik heb zin om aan deze opdracht te gaan werken.

Ik heb voor mezelf de volgende leerdoelen opgesteld:
1. Met deze opdracht ga ik mezelf trainen in het kijken naar beelden gericht op beeldaspecten, boodschap en lagen in het beeld.
2. Ik ga samen met mijn groep nadenken hoe we leerlingen kunnen inspireren toe en begeleiden bij het lezen van beelden en het vergroten van hun beeldend vermogen.

1 opmerking:

  1. Goede leerdoelen Pauline! Vooral het onderdeel theorieles is dan geschikt voor je.

    BeantwoordenVerwijderen