- algemene informatie (makers, genre. context)
- verwijzingen in de film te zien zijn naar de klassieke kunsten
- verzamelen van recensies en beoordelingen van de film
- onderzoek naar de keuzes van de makers ten aanzien van de karakters, decors, kostuums, muziek, belichting, cameravoering, montage etcetera om het verhaal over te brengen.
- met welk doel is de film gemaakt en welke visie of boodschap ligt erin ten grondslag
Deze punten moeten we verwerken tot een docentenstencil met ondersteunend beeldmateriaal. Natuurlijk moeten de bronnen juist vermeld zijn.
Gezien de tijd lijkt het me handig om een aantal taken te verdelen. Punt 1 is al zo goed als compleet en punt 3 volgens mij niet zo veel werk, we zouden elk twee recensies kunnen zoeken (vergeet de bronvermelding niet). Dan zijn we al een heel eind.
De punten 4 en 5 hangen voor mijn gevoel wel samen. En punt 2 is veel werk als je, zoals ik, niet zo thuis bent in klassieke kunsten en kijken naar beeldelementen.
Zullen we met een tweetal aan punt 2 en met een ander tweetal aan punt 4 en 5 werken?
Voor mij lijkt werken aan punt 2 het best aan te sluiten bij mijn leerdoelen. Maar ik weet niet waar jullie voorkeur ligt.
groet Pauline
Even een reactie eronder om het (voor mijn gevoel) overzichtelijk te houden. Top lijstje Pauline, heel duidelijk en nu kunnen we in ieder geval weer verder op weg. Als we nu goedkeuring voor de film hebben dan kunnen we er mee aan de slag. Mijn interesse gaat ook wel uit naar punt 2, de klassieke kunsten vind ik wel interessant, dus eigenlijk zou ik deze wel samen met jou uit willen zoeken (als Anita en Ronald het daar uiteraard ook mee eens zijn). Daarnaast is het inderdaad ook een goed idee om allemaal op zoek te gaan naar recensies voor punt drie. Dan moet dat helemaal goed gaan komen.
Groet Ilse
Punt 2 en 4 zijn vergelijkbaar qua grootte, punt 5 ligt ten grondslag aan de film en is meer een rode draad. Let op bij punt 3 dat je ook Engelstalige bronnen gebruikt. Meer over punt 2 vanavond.
BeantwoordenVerwijderen